torstai 22. marraskuuta 2012

Sosiaalinen media ja toimitustyö



Ylellä on työntekijöilleen ohjeet sosiaalisen median käyttöön, kuten myös Helsingin Sanomilla, mutta monilta pienemmiltä lehdiltä kirjalliset ohjeet tai laajempi strategia vielä puuttuu.

Suomen Lehdistössä 10/2012 Tampereen yliopiston tiedotusopin lehtori Ari Heinonen kirjoittaa, että sosiaalisen median tietovirran seulominen ja arviointi alkaa viimeistään nyt olla yksi ulottuvuus uutistyön ammattitaidossa. Artikkelissa hän kehottaa toimittajia seuraamaan sosiaalisen median nousevia trendejä esimerkiksi Trendsmap-työkalun avulla. Artikkelissa vinkataan tutustumaan myös sivustoon www.poynter.org, joka tarjoaa kiinnostavia artikkeleita sosiaalista mediaa ja journalismia koskien.


Maaret Väkinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti