perjantai 30. marraskuuta 2012

Mitä media hyötyy Fix My Street -palvelusta?

Media ei saa suoranaisia tuloja Fix My Street -palvelusta, koska palvelun käyttö ei maksa kansalaisille ja yleensä kaupunginkaan ei tarvitse maksaa palvelusta. Median onkin tienattava palvelulla muilla keinoilla. Medialla on tietysti muitakin syitä ylläpitää palvelua.

1. Juttuideat: käyttäjät kertovat korjattavista ongelmista, ja osa niistä voi täyttää uutiskriteerit.
2. Sisällöntuotanto: kun korjausilmoitukset tuottavat tulosta, käyttäjät motivoituvat sisällöntuotantoon.
3. Edullinen: on halvempaa käyttää lukijan kuvaa ja kuvausta ongelmasta kuin lähettää oma toimittaja ja kuvaaja paikalle.
4. Mainostulot: palvelun yhteydessä voidaan mainostaa.
5. Kilpailuetu: medialla on yksi toimiva palvelu enemmän kuin kilpailijalla.
6. Uudet lukijat: palvelu voi houkutella uusia lukijoita medialle.
7. Haastateltavat: käyttäjät suostuisivat haastateltaviksi, jos heidän ilmoituksestaan tehtäisiin juttu.
8. Vaikutusvalta: Kun korjausta vaativat kohteet ovat esillä mediassa, kaupunki korjannee viat nopeasti. Media voi siis korostaa tiettyjä ongelmia, ja edistää niiden korjaamista. Vaihtoehtoisesti käyttäjät saavat vaikutusvaltaa, kun heidän ilmoittamansa kohde korjataan.
9. Ajan tasalla: seuraamalla vikailmoituksia media on ajan tasalla oman alueensa tapahtumista.
10. Yhteisöllisyys: käyttäjät haluavat kuulua yhteisöön, ja he voivat ylläpitää yhteisöelämäänsä esimerkiksi kommentointialueella.
11. Kansalaisten elämän parannus: jos media edistää vikojen korjaamista, käyttäjien oma asuinympäristö ja sitä kautta elämäkin paranee.
12. Yhteiskunnallinen: kansalaiset ja päättäjät ovat suoraan yhteydessä toisiinsa median ansiosta.

Riikka Sorsa

1 kommentti:

  1. 13. Lukijan sitouttaminen: Jos lukija/käyttäjä kokee, että hänelle on konkreettista hyötyä lehden/verkkosivujen lukemisesta ja osallistumisesta sisällön tuottamiseen, hän jatkaa kyseisen median parissa jatkossakin.

    VastaaPoista